Editör'e Email:
info@sanathaber.net

[pixel]
[arrow]
 HABER ARAMA
 
[pixel]
[pixel]
 
-Aramak istediğiniz kelimeyi giriniz...


[pixel]



[pixel]
[arrow]
 ANKET
 
[pixel]
[pixel]
 
-Tiyatro TV'ye yenildi mi?
Evet, evde TV izlemek daha rahat
Tiyatro pahalı, TV parasız
TV dizileri de tiyatro işte
TV dizileri tiyatro sayılmaz ki!
TV eğlencelik, Tiyatro yaşam dersi
Yaşamımda her ikisi de olmalı


[pixel]

 

 
Sinagoglara, HSBC'ye ve İngiltere Başkonsolosluğu’na düzenlenen saldırılara ilişkin fotoğrafları, çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanan fotoğrafçılar, Geniş Açı’nın yeni sayısında, fotoğraçı-etik konusuyla ilgili sorularını yanıtladı.



İki ayda bir yayımlanan Geniş Açı’nın 2004 yılındaki ilk sayısı çıktı. Dergide Kasım ayında yaşanan terör eylemleri sonrası gündeme gelen fotoğrafçı-etik tartışmasına ilişkin özel bir içerik yer alıyor.

Yine Kasım ayı boyunca İstanbullu fotoğrafseverlere fotoğraf dolu günler yaşatan 19. İstanbul Fotoğraf Günleri ile ilgili özel bir bölüm de açılmış.

Geniş Açı'da ilki 2001 yılında gerçekleşen ve ‘Türk Fotoğrafında Genç Soluklar’ projesinin önümüzdeki haziranda hayata geçecek ikinci ayağının duyurusu da yapılıyor.

Sinagoglara, HSBC Genel Müdürlüğü ve İngiltere Başkonsolosluğu’na düzenlenen saldırıların ardından basında yer alan fotoğraflarla gündeme gelen sıcak haberlerde, fotoğrafçıların aldığı/alması gereken tavırla ilgili tartışmalar Geniş Açı'da.


Son olaylarla ilgili fotoğrafları, yurt içi ve yurt dışında çeşitli dergi ve gazetelerde geniş olarak yayımlanan Mehmet Gülbiz, Kudret Topçu ve Burak Kara’nın, Geniş Açı’nın konuyla ilgili sorularına verdikleri yanıtlar yeni sayıda.

Merih Akoğul’un Neve Şalom Sinagogu’nda çektiği fotoğraflarla gündeme gelen Alp Sime ve fotoğraf çekmese de orada bulunan fotoğrafçı Nuri Kaya ile yaptığı söyleşiler yazıları destekliyor.

Geniş Açı’nın yurt dışı sayfalarına bu sayıda bir yenisi daha ekleniyor: ‘Japonya’.

Derginin bir süredir Japonya’da bulunan yazarı Özge Baykan bu köşede, bol miktarda fotoğraf çekmeleri ve çektirmeleri ile tanınan Japonlarla ilgili kafalarımıza yerleşmiş imaj şemalarının ne kadar doğru olduğunu masaya yatırıyor.

2003’ün son aylarında New York’ta açılan ‘Fotoğrafın Doğuşu: Fransız Dagerotipleri’ başlıklı sergiyle ilgili bir değerlendirme yazısı da dergide yer alıyor.

Geniş Açı’nın bu sayısının ağırlıklı içeriğini oluşturan 19. İstanbul Fotoğraf Günleri’yle ilgili özel bölüm ise çeşitli söyleşilerden ve değerlendirme yazılarından oluşuyor.

‘Bellek’ temalı bu yılki Fotoğraf Günleri’yle ilgili bölümün ilk söyleşisi ‘İmbroz:

Burada Yalnız Ölüm Var’ sergisiyle Gökçeada’da yaşayan az sayıdaki Rum’u merkeze alan Murat Yaykın.

Fotoğraflarıyla, yaş ortalaması yetmişi bulan bu insanların hikâyesini anlatan Yaykın’ın söyleşisini, Anadolu’nun çeşitli yerlerinde ve komşu ülkelerde çekilmiş fotoğraflardan oluşan ‘Kahvehaneler’ başlıklı sergisiyle Fotoğraf Günleri’ne konuk olan Fethi Sabunsoy’la yapılan bir söyleşi ve biyografi, bellek, kent yaşamı ve tarihi, mekân algısı gibi konularda yaptığı çalışmalarla tanınan Susan Schwartzenberg’in ‘June Riley Hakkında Bir Hikâye’ başlıklı sergisiyle ilgili bir analiz yazısı takip ediyor.

Magnum Fotoğraf Ajansı üyelerinden Alex Webb ve kendisi gibi fotoğrafçı olan eşi Rebecca Norris Webb ile yapılan söyleşi Fotoğraf Günleri sırasında bir atölye çalışması yapan ve çalışmalarından örnekler sundukları bir gösteri gerçekleştiren çiftin hem bugüne kadar yaptıkları çalışmalardan hem de İstanbul’da yaptıkları atölye çalışmasından izlenimlerini aktarıyor.

Fotoğraf Günleri özel bölümünü, aralık ayında açtığı ‘Keşmir: Sorunlu Cennet’ sergisiyle gündeme gelen ödüllü fotoğrafçı Ami Vitale’yle fotoğraf editörlüğü macerasına, Keşmir’e, ödüllerine ve bağımsız bir fotoğrafçı olarak çalışmasının artı ve eksilerine eğilen bir söyleşi izliyor.

Geniş Açı’nın 33. sayısının önemli isimlerinden biri de belgesel fotoğrafın önde gelen isimlerinden biri olan ve görsel hafızamıza sayısız görüntüsü kazınmış olan Fransız fotoğrafçı Robert Doisneau. İstanbul Fransız Kültür Merkezi’ndeki sergisi nedeniyle dergiye konuk olan ‘görüntü balıkçısı’ Doisneau’nun hayatı ve fotoğrafa bakışı kapsamlı bir portre yazısında irdeleniyor.

Geniş Açı’nın ilgiyle takip edilen bölümleri ‘Optik Zamanlar’, ‘Köşebaşı’, ‘Nostalji’, ‘Çizgili Sayfa’, ‘Beriki Mecra’, ‘Exposed’ ve ‘Kitap’ da bu sayıda yer alan diğer köşeler.

Geniş Açı ile ayrıntı bilgi almak, eski sayılara ulaşmak ve abone olmak için:

(0212) 251 7003
www.genisaci.com



Haber Giriş Tarihi: 24.1.2004 11:59:54

 
 



© Copyright 2002 - sanathaber.net. All rights reserved. | KÜNYE